الخميس، 24 يناير 2008

شمعه

شمعه

من منا لايبحث عن شمعه فى حياته عن ذلك الشعاع الرفيع من الضؤ فى نهاية النفق المظلم


من لايبحث عن ذلك الامل ليمنى نفسه بان الخلاص قريب

وبانه لاداعى للتخبط اكثر من ذلك

كلا منا له شمعته التى يامل نفسه بالوصول اليها

كان هناك

يقف فى نهاية الممر مديرا لى ظهره لم اكن ادرك حينها انه شمعتى

لم يخطر فى بالى انه نصف القلب الضائع منذ المولد







هناك 6 تعليقات:

حسن ارابيسك يقول...

فكرة البوست جميلة
وأنا بعتقد ان كل واحد منا فعلاً محتاج شمعه في حياته وأن لم يجد يبحث عنها ويجدها بطريقته
مبروك المدونة الجميلة دي

Ehab يقول...

واقف هناك في الضلمه ليه
وازاي يكون حواليك ضلام
وانت اللي هتنور سنيني
واقف وساكت ليه يا حبيبي
خايف تقول انك حبيبي
وليه تخاف فكرك هاقول لا مش حبيبي
متخافش من ضلمة حياتي
انا كنت خايف دلوقتي بيك
مبقتش اخاف
الضلمه راحت والرعشه راحت
وايديا دفيت من دفء قلبي


بلاش تخاف من حبي ليكي
وبلاش تداري حبك عليا
عايز تداري
ممكن تداري
لكن بأيدك داري على شمعتك
وانا جوه ايدك مع شمعتك
حاسه بدفاها


سلااااااااااااااااااااام

غير معرف يقول...

الصديق حسن ارابيسك
المدونه مبقتش جميله الا لما شرفتها
ويارب كل البوستات الجايه تعجبك

غير معرف يقول...

الشنكوتى الكبير
متخافش من ضلمة حياتى
انا كنت خايف دلوقتى بيك مبقتش خايف
جميل ورقيق جدا
وصح جدا

سمراء يقول...

السلام عليكم
انا طبعا نورة المدونة متتعبيش نفسك وتقوليها انا عارفة يابنتى

ده بيتى ومطرحى على فكرة انا عرفتك من خلال كنارى وبما ان كنارى صديقة عزيزة فأنا يسعدنى كمان انك اختها الصغيرة تكون صديقة
يلا بلش رغى كتير

ده تانى بوست بعد التعارف اقراه وعجبنى اوى اسلوبك رائعة زى اختك
*********
كل انسان بيحتاج فعلا لشمعة فى حياتى الشمعة دى ممكن تكون حلم تكون امل تكون حبيب تكون صديق بس هى لا غنى عنها
بس هو ليه واقف هناك كده بعيد يلا اجرى واخطفى الشمعة قبل ما تنطفى
بوست رومانسى ومعبر اوى تسلم ايدك

قلوب بتغنى يقول...

سمراء
نورتى المدونه وطبعا يامعلم اسعدتينى
بس كفايه كده للتغرى